Instalacje auto gaz










   Stag  QMAX-QBOX-QNEXT nowa linia sterowników


Zaawansowana technologia w kompaktowej obudowie.

Q-generation to najnowsza grupa sterowników (QBOX, QNEXT, QMAX) stworzona przez najbardziej doświadczonych konstruktorów marki STAG. Wszystkie sterowniki łączy ta sama funkcjonalność, a różni sposób montażu i mocy silnika, do których są dedykowane.

Q-generation jest odpowiedzią na potrzeby motoryzacji i montażystów, daje szerokie spektrum rozwiązań technologicznych jak i sprzętowych. Teraz montażysta może sam dokonać wyboru o sposobie montażu QBOX czy QNEXT, a właściciele „dużych” aut  z mocnymi silnikami mogą liczyć na sprawdzone technologie i wysokie osiągi czyli na QMAX.

Sterowniki przeznaczone są  do  pojazdów z 4-cylindrowymi silnikamiz pośrednim wtryskiem paliwa.

Zalety QBOX PLUS/QNEXT PLUS:

  • autoadaptacja OBD,
  • nowatorska autoadaptacja ISA3,
  • obsługa interfejsów CAN oraz K-LINE zgodne z OBD2/EOBD,
  • rozbudowana opcja czytnika OBD z autokasownikiem błędów,
  • nakładanie paliw w momencie przełączenia,
  • złącze kątowe (QBOX PLUS) lub złącze proste (QNEXT PLUS).


Dedykowany do automotive

Procesor zaprojektowany i wyprodukowany tylko do użytku w samochodach, o doskonałych cechach użytkowych.

Innowacyjny system autoadaptacji ISA3

ISA3 to nowatorskie podejście do autoadaptacji, która dokonywana jest po rzeczywistych czasach wtrysku benzyny z wykorzystaniem niektórych parametrów OBD. ISA3 to:

  • dedykowana mapa korekcji niezależna od korekcji obrotów względem czasów wtrysku,
  • precyzyjne zbieranie wzorcowej mapy czasów wtrysku benzyny, z uwzględnieniem temperatury silnika,
  • rozpoznawanie trybów  zamkniętej i otwartej pętli w rzeczywistym czasie,
  • podgląd  sygnału sondy lambda z OBD samochodu.


Autoadaptacja OBD

Autoadaptacja OBD zapewnia wtrysk gazu precyzyjnie dobierany do warunków pracy i obciążenia silnika. Na skład mieszanki wpływa nie tylko informacja o czasie wtrysku benzyny, lecz także jest ona modyfikowana według bieżących korekcji sterownika benzynowego.

Automatyczny kasownik błędów OBD

Automatyczny kasownik błędów OBD umożliwia samoczynne usuwanie wybranych usterek OBD, bez konieczności podłączania urządzeń zewnętrznych.

Wbudowany emulator poziomu paliwa


System sekwencyjnego wtrysku gazu KME NEVO


KME

 Nowy system sekwencyjnego wtrysku gazu NEVO został stworzony na podstawie wieloletnich doświadczeń firmy KME.

 Najważniejsze funkcje systemu NEVO (rodzina sterowników NEVO, NEVO PLUS, NEVO PRO):

  •  Prosty interfejs użytkownika oraz prosta konfiguracja i kalibracja systemu.
  •  Duże możliwości systemu pozwalające na ustawienie systemu w zaawansowanych autach i na rozwiązanie trudnych problemów bez konieczności zmian na inną w  ersję systemu.
  •  Całkowicie nowe mechanizmy zarządzania dawką gazu.
  •  Sercem systemu jest nowy dwurdzeniowy mikrokontroler dla branży motoryzacyjnej.
  •  Aktualizacja oprogramowania sterownika za pomocą oprogramowania na PC
  •  Tryb automatycznego strojenie systemu
  •  Mała hermetyczna obudowa.
  •  Nowy Panel kierowcy z wbudowanym buzzerem i z funkcją automatycznego dostosowywania jasności świecenia diod w zależności od natężenia światła,  wyświetlania kodów błędów oraz czasu do przełączania i wieloma innymi użytecznymi funkcjami.
  •  Zaawansowany system diagnostyki dający łatwośd serwisowania i rozwiązywania problemów.
  •  Rozbudowany rejestrator.
  •  Adaptacja wg map w całym zakresie obrotów z możliwością douczania
  •  Automatyczne ustawianie parametrów silnika, czyli Auto-konfiguracja
  •  Nowa Autokalibracja zapewniająca całkowite zestrojenie systemu dzięki uwzględnieniu charakterystyk wtryskiwaczy gazowych oraz inteligentnej interpretacji  informacji na biegu jałowym
  •  Korekta na przyspieszanie
  •  Dodawanie benzyny przy pracy na gazie
  •  Rozgrzewanie wtryskiwaczy gazowych
  •  Strategie dla trybu cut-off
  •  Pełna gama strategii z automatycznym powrotem na gaz.
  •  Możliwość awaryjnego rozruchu silnika na gazie.
  •  Możliwość odczytu czasu pracy sterownika na benzynie i na gazie
  •  Odczyt maksymalnej i bieżącej temperatury wewnętrznej sterownika oraz ilości resetów
  •  Możliwość ustawiania akcji dla kodów błędów


Prins VSI - LPG

VSI - Vapour Sequential Injection


System sekwencyjnego wtrysku gazu holenderskiej firmy PRINS VSI to wyjątkowe urządzenie IV generacji zaprojektowane dla zaspokojenia wymogów najbardziej zaawansowanych systemów wtryskowych. Jest to bez wątpienia najnowocześniejszy na rynku autogazu system, który jest podległy w 100% zasilaniu benzynowemu (system Master Slave).

Podczas rozwoju tego systemu producent - firma Prins Autogassystemen BV wyszedł z założenia, że producent pojazdu wie najlepiej jak należy zarządzać zasilaniem pojazdu w paliwo. Holendrzy doszli do wniosku, że najlepsze rozwiązania to proste rozwiązania. Dlatego też, zrezygnowano z dawkowania LPG na podstawie odczytu wskazań czujników pojazdu. I tak najprostszym, a jednocześnie najbardziej skutecznym rozwiązaniem okazało się wykorzystanie sygnałów sterujących wtryskiwaczami benzynowymi. Sygnały te są wynikiem reakcji kontrolera wtrysku benzyny na aktualne zapotrzebowanie energetyczne silnika.

Gaz płynny doprowadzony jest do reduktora za pośrednictwem zintegrowanego z nim elektrozaworu gazowego. Po zredukowaniu ciśnienia gazu i przejściu w fazę lotną gaz trafia do modułu filtrującego. Moduł filtrujący odpowiedzialny jest za dokładne oczyszczenie gazu z cząstek stałych. Wstępne oczyszczanie gazu odbywa się w elektrozaworze. Dodatkowo moduł ten wyposażony jest w czujnik ciśnienia gazu i czujnik temperatury gazu. Po wyjściu z modułu sterującego pod stałym nadciśnieniem 2 barów gaz dostaje się do listwy z osadzonymi wtryskiwaczami japońskiej firmy KEIHIN. Z wtryskiwaczy kontrolowanych przez sterownik, gaz doprowadzany jest w bezpośrednie pobliże zaworów dolotowych. Na uwagę zasługuje fakt, że dawka gazu dla każdego cylindra determinowana jest przez kontroler wtrysku benzynowego. W instalacji PRINS VSI jedynym parametrem sterującym wtryskiwaczami gazowymi jest czas otwarcia wtryskiwaczy benzynowych. Dzięki temu w systemie sekwencyjnego wtrysku gazu PRINS VSI nie ma potrzeby stosowania emulatorów systemu OBD, a parametry pracy silnika są bardzo zbliżone do zasilania benzynowego w całym zakresie obrotowym. Konwersja zasilania polega jedynie na zmianie rodzaju paliwa bez konieczności budowania dodatkowego programu - mapy. Unikalne oprogramowanie, reduktor przygotowany do silników 400 KM oraz japońskie wtryskiwacze KEIHIN, które jako jedyne na rynku posiadają charakterystykę identyczną z benzynowymi, zdecydowanie wyróżniają sekwencyjny wtrysk gazu PRINS VSI od konkurencyjnych.

Na co możemy liczyć używając systemu PRINS VSI:

  • nie ma odczuwalnej różnicy pomiędzy zasilaniem gazowym i benzynowym,
  • samochód nie wymaga szczególnej opieki poza okresową wymianą filtra gazowego,
  • nie ma ryzyka cofnięcia się płomienia w układzie dolotowym,
  • strata mocy rzędu ok. 2% przy zasilaniu gazowym jest praktycznie nieodczuwalna dla użytkownika,
  • przyspieszenie pojazdu funkcjonującego na gazie jest zbliżone do zasilania benzynowego,
  • system informuje użytkownika o wyczerpaniu gazu i przełączy na zasilanie benzynowe.


Montaż tego systemu możliwy jest dla aut o pojemnościach od 700 cm3 do 6.0 litrów. Producent - Prins gwarantuje poprawne działanie systemu w autach do 10 cylindrów (choć montuje się też z powodzeniem ten sekwencyjny wtrysk w autach 12 cylindrowych).

Instalacja ta znalazła powszechne zastosowanie w autach z którymi warsztaty do tej pory nie zawsze umiały sobie poradzić. Obecnie, jeśli tylko warsztat został dostatecznie przeszkolony i posiada niezbędną praktykę (która w branży autogazu jest nie do przecenienia), auta takie jak: Hammer, Volvo wersja turbo, Dodge Ram, Jaguar, Porsche Cayenne nie stanowią większego problemu. Co więcej, samochody te często stają się wizytówką dobrego warsztatu i przyciągają kolejnych klientów.

Sekwencyjny wtrysk gazu Prins VSI znalazł także uznanie wśród producentów aut takich jak np.: Toyota, Jeep, Chrysler, Dodge i ostatnio Cadillac. Możliwy jest montaż Prinsa w fabrycznie nowych autach, bez ryzyka utraty gwarancji producenta auta.

Właśsnie ta instalacja gazowa była wielokrotnie nagradzana przez różne gremia - m.in. podczas najważniejszego spotkania branży LPG, LNG i CNG w kraju i Europie - jakim jest bez wątpienia Międzynarodowe Forum Gazowe odbywające się corocznie w Warszawie.



Odsłon : 1088786
Polish (Poland)Deutsch (DE-CH-AT)